Sådan udvider du kendskabet til din virksomhed

Når virksomheden skal markedsføres, men midlerne er små

Alle virksomheder starter i det små. Det starter ofte med, at en iværksætter får en idé, som er god nok til, at der kan skabes et forretningsgrundlag på baggrund af den. Det kræver dedikation, ressourcer og tid at få virksomheden til at vokse. En af de ting der er påkrævet, for at virksomheden kan vokse hurtigt, er at gøre folk opmærksomme på brandet. Det gælder om at få så mange som muligt til at høre om ens produkt eller service. Jo flere personer man når, des større er ens potentielle kundekreds. Markedsføring er dog dyrt. Meget dyrt. Bare en enkelt reklameannonce i avisen koster mange tusind kroner, og tv-tid er mange gange dyrere end det. Det kan derfor være en god idé at tænke alternativt, hvis man er an lille nystartet virksomhed, der ikke har råd til at bruge millioner af kroner på at reklamere for sig selv. Der er da også kreative alternativer, som er billigere, men affektive. Man kan for eksempel købe specialdesignede reklameartikler med sin egen virksomheds logo eller slogan på. firmagaver til alle medarbejdere

Del gratis reklameartikler ud

Folk elsker gratis ting. Man kan derfor nå rigtig langt ud med sit brand, hvis man for eksempel får fremstillet nøgleringe med logo eller USB med tryk. De fleste mennesker bruger nøgleringe, og hvis de render rundt med nøgleringe med logo for netop din virksomhed, får mange andre også set det. Det er billig markedsføring og det er effektivt.

Markedsføring gennem de ansatte

En anden markedsføringsstrategi er, at give medarbejderne firmagaver med virksomhedens logo på. Med firmagaver slår man altså to fluer med et smæk. Man giver gaver til sine ansatte, som kommer til skue for andre mennesker i deres omgangskreds. Gode firmagaver kunne for eksempel være golfbolde med firmaets logo, USB med tryk eller dyr chokolade.